Delte vakter og ukurant arbeidstid.
Vi skal begynne på jobb midt på natten, så skal vi ha fri noen timer til felles hvile om morgenen og så jobbe noen timer.
Eventuelt så kan vi begynne dagen kl 0930. Utpå dagen er det igjen noen timers felles hvile før man jobber til sent på kveld igjen.
Dette gjør jo at yrket blir enda lettere å kombinere med familielivet.
Fra første februar øker takstene for å utføre nødvendig varetransport i Bergen by store deler av dagen.
Mandag til fredag klokken 06:30 – 09:00 og 14:30 – 16:30: 90 kroner
Mandag til fredag utenom rush og lørdag til søndag: 38 kroner
Kanskje noen bare har glemt at yrkestransporten ikke bare kjører rundt på gøy for å forurense å lage kø. Men at de faktisk gjør det fordi samfunnet trenger denne transporten?
Kanskje de derfor bare har glemt å frita yrkestransport for bompenger?
Og hva med det faktum at en moderne lastebil faktisk har lavere utslipp fra eksosen enn det en moderne dieseldrevet personbil har?
Hvem skal vi ringe å si det til?
Dette er offisielt innføring av slaveri i Norge
Ja eventuelt får en jo fakturere kundene for de faktiske kostnadene,og kjøre på normal dagtid…..?
Det er jo det som blir resultatet. Transporten blir dyrere, og en del kunder vil prøve å få utført sin transport i de periodene på dagen da bompengene er på lav sats. Men uansett blir dette en ekstrakostnad for enhver norsk transportør, en ekstrakostnad i en bransje hvor man sliter med små marginer og store aktører som presser prisene stadig nedover…
Man får de “ansvarlige” politere man velger inn ved valg. Så også i Bergen. Det blir noe rimelig hysterisk over måten politikerne velger å håndtere denne
såkalte forurensingen på. Og bilistene må igjen ta regningen. Yrkestrafikken får betale så det holder,…småbarnsforeldre som har barn i barnehage skal få økte utgifter,…gjennomgangstrafikken som er nødt til å kjøre via sentrum fordi politikerne ikke har tilrettelagt for alternative traceer blir avkrevet denne forferdelige skatten,….
Nei folkens,…når er egentlig nok,…nok?
Ja, man ser jo hvem som sitter i byrådet, det er jo stort sett de rødgrønne heltene som så mange tydeligvis har full tillit til..
Hei er det ikke et tak på antallet passeringer som er bestemt av en sum eller ant passeringer ?
Yrkestransport skulle vert fritatt for bompenger. Den transporten er nødvendig for og holde sentrum i live.